Monta päivää on kulunut kirjoittamatta. Mitä tähän sanois, töitä ja menoja. Hieman ehkä väsymystä ja apaattista mieltä myös. 
Tällä hetkellä kuuntelen Topi Sorsakosken versiota Täysikuusta ja mietin elämää. En mä tiedä taas mikä masennuskausi iskee päälle, hermot on olleet aika lyhyet enkä oo saanu itsestäni kiinni. Oon jälleen pettynyt itseeni, tuntuu siltä kuin olisin tuomittu elämään onnettomana ja tyytymättömänä. Aloin miett syitä tälläiseen oloon. Hormonaaliset syyt on joksenkin päällimäisenä, mutta sitten mietin muutakin. Onko mun elämä niin tylsää, että mun on ikäänkuin pakko tehdä joku draama edes mun oman pään sisälle. Huomaan, että pystyn paisuttamaan ajatuksia todella helposti vuoren kokoiseksi, sitten käperryn itseeni ja myrkytän oman mielen. Esimerkiksi mieheni on uskollinen ja hyvä mies kaikella tavalla, mutta nyt kun hänen tietokoneesta kuului chat-viestin ääni, kuvittelin sen olevan joltain naiselta. Tai no, todennäköisesti se oli joltain naiselta ja ihan puhtaasti ystävä-hengessä, mutta aloin ajatella, et mitä jos siinä olisi jotain muutakin? Olen niin kamala vaimo, ruma ja lihava kaupan päälle, että eihän se voi kestää mua ja elämää mun rinnalla. 
Joo, näin kun sen kirjoittaa, niin miltei naurattaa. Mies on kaikkea muuta, kuin pettävää sorttia. Se on yksi asia mistä oon varma. Mutta tässä siis esimerkki, mitä mä voin saada itselleni aikaiseksi. Mä oon mun pahin vihollinen, vaikka mun pitäis rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa itseäni. 
Tällaisissa masentuneissa tunnelmissa ajattelen usein illalla kuolevani, tai kuvittelen makaavani kuolinvuoteella. En tiedä miksi. Kai mä oon väsynyt sitten. Viikko on ollut kiireinen ja joka päivä on ollut jotain "ekstraa". Pari yövuoroa (su-ma-ti), juniorin korvien putkitus tänään, huominen keskoskontrolli, perjantain pikkujoulu, lauantaina iltavuoro ja pisteenä i:n päälle: sunnuntaiksi aamuun. Vituttaa jo valmiiksi, ei jaksais mitään.
 
Ai niin, elämäntaparemontti ja painonpudotus menee päin seiniä ja oon kaverille velkaa vähintään 800 vatsalihasliikettä herkutteludiilin rikkomisen takia! 
 
Kiitos ja anteeksi!
Rive